logo školy

Základní škola pro tělesně postižené

Klub zábavné logiky a deskových her

logo projektu

V tomto školním roce nově vznikl na naší škole Klub zábavné logiky a deskových her, v němž žáci rozvíjí pomocí her, hlavolamů a zábavných úkolů schopnost myšlení, soustředění, rozhodování, hledání strategií a řešení.

Procvičují si trpělivost, postřeh, představivost i tvořivost.

Důležitým cílem je rovněž rozvoj spolupráce a kooperace, porozumění pravidlům a schopnost radovat se z výhry i umět prohrávat.


Dne 10. 12. 2018 proběhl ve škole v rámci Klubu zábavné logiky a deskových her Den otevřených dveří.

Žáci se v Klubu schází od října a při hraní her se nejen dobře baví, ale také rozvíjí řadu pro život potřebných dovedností.

Cvičí svou trpělivost, představivost, tvořivost, myšlení, učí se spolupracovat, dodržovat pravidla, radovat se z výhry i přijmout porážku.

A jak Den otevřených dveří probíhal?

Hry jsme rozdělili do několika skupin – například hry karetní, hry s písmeny a slovy, jednoduché hlavolamy, hry podporující soustředění a jemnou motoriku, logické hry pro jednoho či dva hráče, klasické deskové hry s kostkou, hry podporující strategické myšlení či postřeh.

Návštěvníci procházeli jednotlivá stanoviště, kde jim byli nápomocni kluci z Klubu, mohli si hry prohlédnout, seznámit se s pravidly, zeptat se, vyzkoušet, společně si zahrát a možná také načerpat inspiraci na vánoční dárky.

Hedvika Janošíková





















Půlrok našeho setkávání uběhl jako voda a s koncem pololetí končí také Klub zábavné logiky a deskových her.

Na naší poslední schůzce v lednu jsme přivítali hosty – přišli za námi dva studenti, úspěšní řešitelé matematických olympiád, z tercie Mendlova gymnázia v Opavě.

Fanda s Ondrou si pro nás připravili malé kouzelnické vystoupení. Žáci klubu se při něm nejen pobavili, ale triky si pak mohli sami vyzkoušet a některé se naučit.

Zjistili jsme, že kouzelníci musí mít nejen bystrou hlavu, ale i velmi šikovné ruce.

Na závěr společného setkání jsme si zahráli oblíbené hry Dr. Heuréka a Šťastný candát.

Kroužek skončil, ale zakoupené hry a hlavolamy zůstávají ve škole a můžeme je dál využívat při vyučování, v družině i o přestávkách.

Hedvika Janošíková